© Ak Gazete 2015

Erbakan Hoca'yı rahmet, minnet ve şükranla anıyoruz, mekânı Cennet olsun

27 Şubat 2011’de Hakk’a yürüyen Milli Görüş lideri Prof. Dr. Necmeddin Erbakan, vefatının 7. sene-i devriyesinde dualarla yâd ediliyor. Türkiye’nin bugünlere gelmesini sağlayacak olan yapı taşlarını ören Erbakan hoca, devasa projeleri de hayata geçirdi.

 

54. Hükümet Başbakanı Milli Görüş lideri Prof. Dr. Necmeddin Erbakan’ı Hakk’a irtihalinin 7. yıl dönümünde rahmet ve dualarla anıyoruz. Vizyoner ve inançlı kişiliği ile Türkiye’nin çehresini değiştiren ve bugünlere gelmesinde büyük emek sahibi olan Erbakan Hoca milletin gönlünde taht kurdu. Darbecilere ve Siyonistlere karşı verdiği mücadele ile destanlaşan Erbakan birçok önemli projeyi de hayata geçirdi. 

 

HAK BİLDİĞİ YOLDA YÜRÜDÜ

Milli Nizam, Milli Selamet, Refah ve Fazilet Partileri bir bir kapatılmasına rağmen hak bildiği yoldan bir an bile taviz vermeden yürüyen Milli Görüş lideri Prof. Dr. Necmeddin Erbakan vefatının üzerinden 7 koca yıl geçmesine rağmen ümmetin gönlündeki sıcak yerini hâlâ koruyor. Müslümanların yok sayıldığı ve görmezden gelindiği bir dönemde Mehmed Zahid Kotku Hazretleri’nden aldığı manevi icazetle siyaset sahnesine çıkan ve Müslümanların hakkını savunan Erbakan Hoca, bu uğurda büyük zorluklara katlandı. Siyaset yaptığı dönemde gerçekleşen darbelerin hedefinde hep kendisi vardı. Hapislere atılmasına, partilerinin kapatılmasına, siyasi yasak getirilmesine rağmen hak bildiği mücadelesinden asla taviz vermedi. “İman varsa imkân vardır” sözü ile milletimize yılmaz bir mücadele şuuru aşılayan Erbakan Hoca, Türkiye’nin çehresini değiştiren projelere de imza attı.

 

SANAYİ HAMLESİ BAŞLATTI

Ağır ve milli sanayi hamlesini başlatan Erbakan Hoca, Türkiye’nin birçok yerinde fabrikalar açtı. Ekonomik büyümede barajların önemini çok iyi idrak eden Erbakan, bugün halen kullandığımız birçok barajın da temelini attı. Erbakan Hoca, 1956 yılında Türkiye’de ilk yerli motoru imal edecek olan, 200 ortaklı Gümüş Motor AŞ.’yi kurarak faaliyete geçirdi. Gümüş Motor fabrikası 1 Mart 1960 tarihinde seri üretime başladı. Merhum Erbakan Hoca, hükümet ortağı olduğu 70’li yıllarda Cumhuriyet tarihinin en büyük sanayileşme hamlesini yaptı. Türkiye’nin birçok ağır sanayi fabrikası, Erbakan Hoca’nın gayretleri ile faaliyete geçti.

 

D-8 İLE ÜMMETE EL UZATTI

28 Şubat postmodern darbesiyle el çektirilen Refah Yol Hükümeti Başbakanlığı döneminde de ekonomik anlamda Türkiye’ye çağ atlattı. ‘Havuz Sistemi’ni kuran Erbakan, memur, işçi, emekli, esnaf ve çiftçinin yüzünü güldürdü. Yine bu dönemde denk bütçe yapıldı ve yatırımlara hız verildi. Bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın önderliğinde yeniden dirilişe geçen ümmet coğrafyasına Erbakan Hoca da el uzatmıştı. ‘İslam Ortak Pazarı’nın ilk adımı sayılacak olan ve tüm dünyada yankı bulan İslam Ülkeleri İşbirliği Teşkilatı D-8’i kurdu. 20. yüzyılın en büyük dış politik açılımı olan D-8’de Türkiye liderliğinde bir araya gelen Müslüman ülkeler arasında, Pakistan, Bangladeş, Malezya, Endonezya, Mısır, İran ve Nijerya bulunuyordu.

Yedi yıl önce Hakk’a yürüyen Prof. Dr. Necmeddin Erbakan, milyonlar tarafından dualar ve tekbirler eşliğinde son yolculuğuna uğurlanmıştı. O, Türkiye’nin geleceğine damgasını vurarak göç etti.

 

ERBAKAN AĞIR SANAYİ HAMLESİNİ BAŞLATTI

Türk siyaset tarihine atılan imza olan Necmeddin Erbakan, 29 Ekim 1926’da Sinop’ta doğdu. Babasının Ağır Ceza Reisi olması dolayısıyla çocukluğu çeşitli şehirlerde geçen Erbakan, Kayseri Cumhuriyet İlkokulunda başladığı ilkokul eğitimini Trabzon’da tamamladı. 1943’te birincilikle tamamladığı İstanbul Erkek Lisesinin ardından sınavsız geçiş hakkı olmasına rağmen İstanbul Teknik Üniversitesine sınavla girdi. Sınav sonucuna göre doğrudan ikinci sınıftan başlatıldı. Zeki öğrenci, 1948’de mezun olduğu aynı üniversitenin Makine Fakültesi Motorlar Kürsüsünde asistan olarak görev üstlendi.

Erbakan’ın hayatındaki önemli dönüm noktalarından birisi 1951’de İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından Almanya’daki Aachen Teknik Üniversitesine ilmi araştırmalar yapmak üzere gönderilmesiyle oldu.

DVL Araştırma Merkezinde biri doktora olmak üzere üç tez hazırlayan Türk mühendis Erbakan, bu tezleriyle Alman ekonomi bakanlığının dikkatini çekti. Motorların daha az yakıt harcaması konusunda kendisinden istenilen raporu hazırlayan Erbakan, doçentlik tezini de “Dizel motorlarda püskürtülen yakıtın nasıl tutuştuğunun matematiksel izahı” konusu üzerine hazırladı. Erbakan çalışmalarıyla Leopard tanklarının üretiminin yapıldığı Almanya’nın en büyük motor fabrikasına davet edilmesinin ardından burada başmühendis olarak söz konusu tankların motorları üzerinde çalışmalar yaptı.

Türkiye’de başlattığı ağır sanayi hamlelerini Almanya’da kaldığı sürede tecrübe eden Erbakan, bunu da Milli Görüş’ün önemli hedeflerinden birisi olarak belirledi.

Erbakan’ın ağır sanayi hamlesi adına attığı adımları ve sonraki çabaları hiç de kolay olmadı. Erbakan, bir araya geldiği arkadaşlarıyla 1956’da Gümüş Motor fabrikasını kurdu. Avrupa standartlarının da altında, saatte 5.5 litre motorin harcayan Gümüş Motor’u bir avuç fedakar insanla üretti. Bugün pancar motor adı altında çalışan fabrika, Mart 1960’ta seri üretime başladı.

"Şeftali yerine motor üretmek isteyen Türkiye’nin" Gümüş Motor Fabrikası, sektöre hakim olan yabancıların ekonomik ve siyasi baskılarıyla iflasa sürüklenmek istendi. Erbakan, Gümüş Motor’un devamı adına önüne konulan engeller için mücadeleye başladı.

Odalar Birliği Sanayi Dairesi Başkanlığı’na getirilmesinin adından Genel Sekreter olan Erbakan, önce Odalar Birliği İdare Heyeti Üyesi, bir yıl sonra da Odalar Birliği Başkanı seçildi.

Erbakan o dönem tanıştığı Nermin Erbakan ile evlendi. Nermin ve Necmettin Erbakan çiftinin evliliğinden çocukları Zeynep, Elif ve Muhammed Fatih dünyaya geldi.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER