© Ak Gazete 2015

Metro ihalesi silbaştan! CHP'li İBB kime peşkeş çekecek!?

AK Parti dönemini yapımı başlanan metro inşaatları dışında yeni bir inşaata başlamayan İBB, bu defa yapım aşamasında olan Kaynarca-Pendik-Tuzla ve Kirazlı-Halkalı metro hatlarının ihalelerinin yenileneceğini açıkladı. Bu açıklama her defasında yandaş firmalara peşkeş çekilen inşaatları akıllara getirdi. İhalenin kime verileceği merak konusu...

İstanbul Büyükşehir Beledyesi, AK Parti döneminde yapımına başlanan metro hatlarının devamını getirmekte aciz kalırken bu defa beceriksizliklerini örtbas etmek adına ihaleleri yenilemeye gitme kararı aldı.

BECERİKSİZLİKLERİNİ ÖRTME ÇABASI İÇERİSİNE GİRDİLER

İBB'den yapılan açıklamada, beceriksizliklerine bahane olarak "Kaynarca-Pendik-Tuzla ve Kirazlı-Halkalı metro inşaatlarını gerçekleştiren mevcut yüklenici firmalar değiştirilecek. İki metro hattı için yeniden ihale yapılacak." bilgisi verildi.  Açıklamada, ihalede, metro hatlarında yetersiz kalan mevcut firmalar yerine işi daha hızlı yapacak yüklenici firmaların belirleneceği ve sahaya davet edileceği kaydedildi.

'TEK MÜSEBBİB İBB'

İBB'nin metro hatlarının ihalesini yenilemesini değerlendiren İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir, İBB'nin her iki metro hattı için gerekli ilerlemeyi sağlayamaması ve gerekli adımları atmamasından dolayı ihalelerin teknik olarak yenilenmesinin ortaya çıktığını söyledi.

Her iki metro hattı için de üç yılda yüzde 16'ya kadar ilerleme sağlanamadığını anlatan Özdemir, "Bunun tek müsebbibi, İBB'dir. İBB üzerine düşeni yapsaydı, bu ihaleler yenilenmeyecekti. Şimdi inşaatların durması söz konusudur. Yeniden ihale için ilana çıkılacak vesaire... Bu ciddi bir zaman kaybı oluşturacaktır. İBB yine aynı mantıkla devam edeceği için maalesef İstanbul adına bu 5 yıllık dönemde fazla bir ilerleme yaşanmayacaktır." diye konuştu.

3 YILDA YALNIZCA YÜZDE 5 İLERLEME KAYDEDİLDİ

AK Parti İstanbul İl Başkan Yardımcısı Ejder Batur, AK Parti'li İBB döneminde, Kirazlı-Halkalı Metro hattının yüzde 4 seviyelerinde olduğunu söyledi.

İBB'nin, CHP yönetimine geçmesinin ardından metro hattının üç yılda sadece yüzde 5 ilerleyebildiğini ve şu anda yüzde 9 seviyelerinde olduğunu dile getiren Batur, Kaynarca-Pendik-Tuzla hattında da yüzde 8-9'luk bir ilerleme sağlayabildiklerini belirtti.

'CİDDİ BİR BECERİKSİZLİK ÖRNEĞİYLE KARŞI KARŞIYAYIZ'

Her iki metro hattı için dış finansman ihtiyacı olarak İBB Meclisi'nden istedikleri borçlanma yetkisini AK Parti Grubu olarak verdiklerini ve kredi bulunduğunu hatırlatan Batur, şunları anlattı:

"Hem Kirazlı-Halkalı Metro hattında 600 milyon avroya ihale edilen hat için 170 milyon avro kredi alındı yani hattın yüzde 28'ini inşa edecek kadar hem de Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattında 400 milyon avroya ihale edilen hat için 120 milyon avro kredi alındı yani hattın yüzde 30’unu inşa edecek kadar ancak o kadar ciddi bir beceriksizlik örneğiyle karşı karşıyayız ki, bu borçlanmaya rağmen Kirazlı-Halkalı hattında 3 yılda yüzde 5'lik, Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattında ise 3 yılda yüzde 8'lik ilerleme sağlanabilmiş."

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER