CHP yönetiminde olan İBB'nin iştirak şirketleri üzerinden nasıl zarar uğratıldığı ortaya çıktı. İBB'nin reklam alanlarının İmamoğlu'na seçim sürecinde sponsor olan şirketlere peşkeş çektiği ortaya çıktı. Her fırsatta bütçe yetersizliğinden dolayı suya ve ulaşıma zam yapmaya çalışan İmamoğlu yönetiminin usulsüzlükleri ifşa edildi.
CHP'li İBB Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun İBB iştiraki olan Kültür AŞ üzerinden 2019'daki seçimlerde kendisine sponsor olan Subaşı ailesine reklam panolarının ihalelerini mektupla davet yöntemiyle adrese teslim ilettiği ortaya çıktı.
USULSÜZ İHALEYE BİR DE İNDİRİM YAPTI
1 milyar 19 milyon TL değerindeki ihaleleri usulsüz şekilde sponsorlarına dağıtan İmamoğlu, belediyenin kasasında girmesi gereken ücretin birinde yüzde 40 birinde ise yüzde 20 indirim yaptı.
298 MİLYON TL KAMU ZARARINA SEBEP OLDU
Diğer yandan reklam panolarının ölçüleri ile oynayan şirketlere verilen adrese teslim ihaleler 298 milyon TL kamu zararına sebep olurken, Bu para İmamoğlu sponsoru şirketlerin kasasına girdi.
İSTANBULLULARI KANDIRDI
Sabah Gazetesi'nin haberine göre, 'Büyükşehir Çalışıyor' isimli Twitter hesabından "İBB reklam alanlarını artık kendi işletecek! İBB'nin 2000 raket pano ile 400 megalight panonun 10 yıl işletilmesi ihalesini Kültür A.Ş. kazandı. İhale konusu reklam alanları bu şekilde İBB tarafından işletilmiş olacak, belediye reklam gelirinden azami oranda faydalanacak" ifadeleri ile İstanbulluların yanıltıldığı ortaya çıktı.
SEÇİM SPONSORLARININ ÖDEMESİ İBB KASASINDAN YAPILDI
Mektupla adrese teslim ihalelerdeli yolsuzluklar sadece bununla bitmedi. İBB tasarrufunda olan raylı sistem istasyonları, otoparklar, ana cadde ve meydanlarda bulunan reklam alanlarının mevzuata aykırı olarak, Kültür AŞ'nin aracılığında İmamoğlu'na sponsor olduğu iddia edilen, Hüseyin Köksal'ın amcasının oğluna ait "BVA Reklam ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş." ile Ekrem İmamoğlu'nun koruyup kolladığı Subaşı ailesine ait "Panoffect Medya A.Ş." ve Hüseyin Seçkin'e ait "Urban Media A.Ş." adlı şirketlere verildiği tespit edildi.
Diğer yandan İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan incelemeler bu iddiaları doğruladı.
3 YETERSİZ ŞİRKETE ADRESE TESLİM İHALE GÖNDERİLDİ
İBB, İstanbul'un çeşitli yerlerinde bulunan reklam alanlarının ihalesini 1 milyar 19 milyon TL bedelle Kültür AŞ'ye vermişti. Söz konusu ihalenin 7 parçaya ayrılarak 'mektupla davet usulü' ile ihaleye katılma yeterliliğine sahip olmayan 3 özel şirkete verdiği ortaya çıktı.
İmamoğlu'nun sponsoru olduğu iddia edilen iş adamı Hüseyin Köksal'ın amcasının oğlu Ahmet Köksal ve Murat Kapki tarafından 2019 seçimlerinden sonra kurulan 'BVA Reklam AŞ' isimli şirkete 395 milyon 100 bin TL değerinde 'reklam alanları' işletme ihalesi verildiği tespit edildi.
MİLYONLARCA TL USÜLSÜZ İHALE
Diğer yandan Hüseyin Seçkin tarafından kurulan 'Urban Media AŞ' isimli şirkete de Kültür AŞ tarafından 239 milyon 639 bin TL'ye ihale verildiği ve Onur Buğra Subaşı tarafından kurulan 'Panoffect Medya AŞ' isimli şirkete de 384 milyon 857 bin TL tutarında reklam ihalesi verildiği aktarıldı.
Kaynak:trhber
Yorum Yazın