Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar özelikle Moda'da marka yaratmak için çok önemli süreçlerden geçilmesi gerektiğini be Sürdürülebilirliğin gerekliliğini belirtiyor. Kurum ve kuruluşların sürdürebilirliğini sağlamak için Markalaşma süreçlerine çok değer verdiğini belirten Çınar ; "Ekonomik Kalkınma için Markalaşma Süreci' Sloganı ile Dünyanın bir çok ülkesinde Seminerler düzenlediklerini, ve Markalaşma Süreçlerini bizler ile paylaştı.
Bir markanın gücü yayılma oranıyla ters orantılı olduğunu belirten Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar , MODA DA Marka isminizi her şeye koyarsanız o isim gücünü yitireceğini belirtiyor.. Tüketicilerin zihninde güçlü bir marka yaratmak istiyorsanız o iş için kullandığınız markanızı daraltmak zorundasınız genişletmek değil, özelliklede magazin, moda gibi hemen tüketilebilecek sektörlerde, sürdürülebilmesi için.
‘HEDEFİ DARALTIN’
Bir marka hedefini daraltırsa daha güçlü olur. Bir kategoriye hükmederseniz iyice güçlü olursunuz. Eğer bir kategoriye hükmetmek istiyorsanız markanızın hedefini küçültmelisiniz.
Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır. Reklamla değil.
Umut Çınarı, Madonna, Paris Hilton, Uğurkan Erez, Acun gibi yüksekten uçan markaları korumak için yüklü reklam bütçeleri gerekebilir ancak genel olarak reklam yeni bir markanın doğuşunu sağlamayacaktır. Başkalarının markanız hakkında söyledikleri sizin söyleyeceklerinizden çok daha etkili olacaktır, bu altın kural unutulmamalı diyor, DüMaDer Başkanı Umut Çınar.
‘MARKANIN SAĞLIĞI İÇİN REKLAM GEREKLİ’
Bir kere doğduktan sonra sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır. Reklam bütçeniz bir ülkenin savunma bütçesi gibidir. Reklama ayırdığınız paralarla hiçbir şey satın alamazsınız, onlar sadece pazar payını rakiplerinize kaptırmanızı engeller. Bir marka, tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır. Bir kez bir marka bir kelimeye sahip oldu mu rakibinin kelimeyi o markadan söküp alması imkansızdır. Fashion Tv'den daha güvenli bir Global Kanalı Manken ağırlıklı üretebilir misiniz? Muhtemelen yapabilirsiniz. Peki başka bir marka tüketicinin zihnindeki "güvenli" kelimesine sahip olabilir mi? Muhtemelen hayır.
VAZGEÇİLMEZ UNSUR OTANTİKLİK İDDİASI
Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, otantiklik iddiasıdır.
Kalite önemlidir. Ancak kalite tek başına bir marka yaratamaz.
Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır, markayı değil.
Uzun vadede bir marka bir isimden başka hiçbir şey değildir.
Bir markayı en kolay baltalama yolu, ismini her şeye koymaktır.
Bir kategori yaratabilmek için, bir markanın diğer markaları da davet etmesi gerekir. Hakim marka rakiplerine katlanmakla kalmamalı, onları davet etmelidir. Özellikle 2017 senesinde Keloğlan ile Dünya Markalar Derneği arasında imzalanan protokolle, dünyada ülkemizin tanıtılması için marka yüzü anlaşması yaptıklarını belirten Çınar ; büyük süprizlere hazır olun dedi.
Yorum Yazın