Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sirkeci-Kazlıçeşme hattına ilişkin yaptığı açıklamada ''Test aşamalarından sonra hattı yıl sonuna kadar işletmeye almayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul'da Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı sistem projesinin test sürüşüne katıldı.
Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi Test Sürüş Töreni'nde konuşan Uraloğlu, İstanbul'u Avrupa'nın ve dünyanın en gelişmiş ulaşım altyapısına sahip şehirlerinden biri yapmak için dünyanın en özgün ve saygın kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçirdiklerini belirterek, İstanbul'u bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını, Kazlıçeşme-Sirkeci Hattı'nın da İstanbul'da devam eden en önemli kent içi ulaşım projelerinden biri olduğunu söyledi.
Bu projenin sadece bir raylı sistem değil, aynı zamanda yaya odaklı yeni nesil ulaşım projesi olduğuna işaret eden Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı;
"Şehirlerde toplu taşımanın ve bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması ve yayalaştırma projelerine dair genel konsepti oluşturuyoruz ve bunun gelişmesine çok önem veriyoruz. Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projemiz de bunun en güzel örneklerinden biridir."
HATTA 8 İSTASYON OLACAK
Mevcutta Sirkeci-Kazlıçeşme arasında atıl vaziyette duran 8,3 kilometrelik hattın gerekli iyileştirmeler yapılarak 8 istasyon ile tekrar kullanıma açıldığını bildiren Uraloğlu, şu bilgileri paylaştı:
"Bu projede 7 kilometre bisiklet ve yaya yolu, 10 bin 120 metrekare meydan ve rekreasyon alanı, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni yeşil alan, araç ve yaya geçişleri için 22 adet alt geçit, Yedikule, Kocamustafapaşa, Yenikapı, Kumkapı olmak üzere 4 adet tarihi nitelikli istasyon, Sirkeci ve Cankurtaran olmak üzere 2 adet yenilenecek istasyon ve Kazlıçeşme ile Cerrahpaşa'daki 2 yeni istasyon yer alıyor."
Uraloğlu, 215 bin metrekarelik çalışma alanında, proje tamamlandığında demir yolu hattının bir yönünün trenler tarafından kullanılacağını, diğer yönünün ise yaya yürüme alanı, bisiklet, scooter parkuru, dinlenme, rekreasyon alanları olarak düzenleneceğini bildirdi.
YÜZDE 57'SİNİ VATANDAŞLAR YAYA OLACAK KULLANACAK
Eskiden sadece demir yolu için kullanılan arazinin 123 bin metrekaresinin, yani yüzde 57'sinin vatandaşların yaya olarak kullanımına açılacağını belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Böylece İstanbullu vatandaşlarımıza şehrin kalbinde büyük bir yeşil alan kazandırmış olacağız. Ayrıca, durak peron alanları da buna uygun olarak, yarısı tren iniş biniş alanı, yarısı ise dinlenme ve sosyal alan olarak kullanılacaktır. Projemiz kapsamında raylı sistem, yaya ve mikromobilite araçları, sosyal aktivite alanları oluştururken, yıllardır kronikleşmiş trafik ve güvenlik sorunlarına neden olan yaya ve kara yolu alt geçitlerini de rehabilite ediyoruz. Projemizde en kapsamlı şekilde ecdat yadigarı, tescilli durakları sanat tarihçileri ve mimarlar nezaretinde ve kurul kararları doğrultusunda restore ediyoruz."
''YAŞAM KONFORUNU ARTIRACAK''
Abdulkadir Uraloğlu, söz konusu projenin sadece demir yolu inşası projesi olmayıp hat boyunca çevrede yaşayan insanların yaşam konforunu artıracak diğer düzenlemeleri de içerdiğini belirterek, "Bu proje, İstanbullu vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyacını karşılamanın yanı sıra sosyokültürel ve turizm odaklı hibrit karakterde yeni nesil bir ulaşım projesi de olacaktır. Yine, proje kapsamında sahil yolu ile Samatya ve Cerrahpaşa hastanelerini bağlayan kavşağı da modernize ederek alt geçit gabarisini yükseltip ambulans ulaşımına uygun hale getirdik ve kullanıma açtık. Ayrıca, Sirkeci Liman Bölgesi’nde yapılacak yeni demir yolu hattı ile birlikte Sirkeci ve Haydarpaşa limanları arasında da ulaşım ve koordinasyon sağlanacaktır." diye konuştu.
''YÜZDE 90'NIN ÜZERİNDE FİZİKİ İLERLEME KAYDETTİK''
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hattında sefer süresinin ortalama 20-25 dakika arasında olmasını öngördüklerini ifade ederek, şunları kaydetti:
"Şu anda projede yüzde 90'ın üzerinde fiziki ilerleme kaydettik. Tüm altyapı imalatlarını tamamladık. İstasyonlarda inşaat işlerini bitirdik, elektrik ve mekanik işlere devam ediyoruz. 26 adet sanat yapısındaki çalışmaları da tamamladık. Ana güzergahtaki demir yolu ve elektrifikasyon imalatlarını da bitirdik. Projede kullandığımız sinyalizasyon sistemi yerli ve millidir. Bisiklet-yürüme yolu imalatları ve peyzaj işlerimiz de devam ediyor. Bugün de ilk defa Sirkeci-Kazlıçeşme hattımızın test sürüşünü gerçekleştiriyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Test aşamalarından sonra hattı yıl sonuna kadar açmayı hedefliyoruz. Projemizin tamamlanmasıyla 2023-2053 yılları arasındaki ekonomik kazancı yaklaşık 800 milyon avro olacaktır."
PROJENİN DETAYLARI
Bu proje; bir raylı sistem projesi olmasıyla birlikte kapsamında yer alan 7 bin 300 metre bisiklet yolu, 7 bin 300 metre yaya yolu, 10 bin 120 metrekare meydan ve rekreasyon alanları, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel alan, 74 bin metrekare yeni yeşil alan, 3 yaya üst geçidi, 22 kara yolu ve yaya alt geçidi, Yedikule, Kocamustafapaşa, Yenikapı, Kumkapı olmak üzere 4 tescilli istasyonu, Sirkeci ve Cankurtaran olmak üzere 2 yenilenecek istasyonu ve Kazlıçeşme ile Cerrahpaşa'daki 2 istasyonu ile İstanbul halkına ulaşım ihtiyacının yanı sıra sosyokültürel, turizm, ekolojik, rekreasyon, spor, gezinti, bisiklet, scooter gibi imkanlarla da hibrit karakterde yeni nesil bir ulaşım projesi olacak.
Kaynak:trhber
Yorum Yazın