Türkiyemizin dünya üniversiteleri sıralamasında ilk 500 de 4 devlet 3 özel üniversitenin (son 30 sırada) olması ne kadar acı bir tablo bilirmisiniz?
Bu Eğitim ve Öğretim kalitesizliğimize paralel olarak şu an 1 milyon'un üzerinde işsiz Üniversite mezunumuzun olması kaçınılmazdı zaten.
Bu sonuçla aslında Mezunlarımızı Diplomalı Vasıfsız eleman kategorisine almakta fayda var
Peki Çözüm nedir ?
Eğitimde Kalite ve Başarı standartlarımızı Nasıl yükseltebiliriz.
Ben Eğitimdeki sorunlara sonra el atmak istiyorum. Öncelikle Kaliteli Üniversitelerden daha evvel Mezun olanlar için acil durum eylem planı sunmak istiyorum.
SÖZLEŞMELİ ÖĞRENCİ MODELİ
Bu sistem için Üniversite, Ticaret Odaları, Belediye ve o şehirde bulunan OSB leri Entegre etmemiz lazım.
3.1 ) Bu Sistem için ilk önce her İlde 1 üniversite seçilmeli ya da Pilot Üniversite tespit edilip sistemi hayata geçirmeliyiz.
3.2 ) Seçilen bu üniversitede 1 Anfi /Derslik, bu kurduğumuz NBB Ticaret Platformu eğitimi için ayırtılmalıdır.
Bu Anfilerde Üniversiteler alacakları Komisyon kararı ile bu dersi Seçmeli Ders müfredatına almaları lazım.
Ticaret Plaform (TP ) dersini seçmeli olarak kabul eden öğrencilere günde ortalama 2 saat (şart) eğitim almaları sağlanacak.
3.3 ) Bu derslere katılım yapan öğrencilere Asgari Ücretten aşağı olmamak üzere NBB tarafından en az 2500 TL burs verilmekle derse girmeyi teşvik etmekle başlanmalıdır.
Bu seçmeli derse giren öğrencilere Burs kullanımları için yüzde 100 derse girme şartı konulmalı.
3.4) Bu Eğitime başlayan Burslu Öğrenciler kendi branşları ile ilgili o ildeki firmalara (burada Ticaret Odaları, Borsalar ve OSB ler devreye konulacak) Danışman Öğrenci olarak atanması yapılacak.
3.5) Böylece bu firmalarda yapacakları UYGULAMALI Staj ve Eğitimlerle birlikte Üniversitede kendi Branşlarında aldıkları dersler ile birlikte, öğrenim hayatı boyunca bu derslerin uygulamasını görmeleride sağlanacaktır.
3.6) Bu Öğrencilerin , Eğitim Hayatlarında ailelerine yük olmadan aldıkları bursla sosyal hayatları düzene girecek, sorumluluk bilinçleride bu esnada hem pekişecek hem de kendilerine güvenleri sağlanacaktır.
3.7) Ayrıca bu öğrenciler uygulamalı ders gördüklerinden kendi branşları ile ilgili derslerine de pozitif etkisi kaçınılmaz olur ve aynı zamanda iş hayatını da teneffüs etmeye başlayacaklar.
3.8) Öğrenim hayatları bittiğinde, o uygulamalı eğitim yaptıkları firmada hazır bir iş hayatına başlarlar.
Böylelikle O Firmalarda tecrübeli eleman olarak iş hayatına atılırlar.
3.9) Bu öğrenciler aynı zamanda Ticaret Platform için ciddi bir sosyal medya görevi üstlenir.
3.10) Bu projede İl ticaret Odaları ve Üniversiteler ile birlikte projeye destek veren Belediyelere bu öğrenciler ve aileleri ile birlikte çok ciddi bir Sosyal medya Tanıtım Görevlerini yerine getirmekle, O Belediyelerin milyonlarca boşa harcadıkları Medya Tanıtım gibi başarı oranı yüzde sıfır olan Tanıtım Görevini de bedava yaparak, yapmış oldukları icraatlarıda bu vesileyle büyük bir kitleye ulaşmasını sağlarlar.
Bu Proje ile birlikte Kaliteli, Uzman Tecrübeli gibi iş hayatına başlarken görecekleri tüm setleri kaldırmış oluruz
Aynı zamanda Öğrenim hayatı boyunca 99 ülkedeki Süpervizorlarımız ile irtibatta olacaklarından Yabancı dillerine de olağanüstü bir katkı sağlamış olur.
Ayrıca Dünya ile irtibat halinde bulunacaklarından ve REEL iş hayatlarına atılmış olacaklarından boş zamanlarını (kalırsa) araştırma ile geçireceklerinden hem öğrenim hayatlarına hem de gelecekte bulma şansı SIFIR olan ve bundan dolayı ciddi bir psikolojik yan etkisi olan bu sendromdan da kurtulmuş olurlar.
Saygılarımla
Dr.Necati BULAK
Yorum Yazın