Hem Dünya Yaş Aralığı Derneği hem de Dünya Markası Derneği Yönetim Kurulunun kurucusu ve başkanıdır. Sloganı "yaşlılık ikinci çocukluk" ve o da yaşlılık ve marka bilinci konusunda farklı bir perspektife sahip.
Sayın Umut Çınar (aynı zamanda "Umut Çınar Ağacı" anlamına geliyor)
Yaşlı insanlarla tanıştığında, "daima bilgeliği sayesinde umut vardır" diye düşünüyor. "Her geçen gün hayatımızdan bir gün daha kesilirken, önümüzdeki günümüzü yeni umutlarla hâlâ kucaklıyoruz."
Umut Çınar, her iki dernek faaliyetleri ve yeni sosyal sorumluluk projesi 'Umut Çınarı Ağacı' için 2011 yılında "yaşlılar için yeni umut" sloganıyla başladı. Dünya onu 'Mucize Adam' olarak adlandırıyor. yaşlılara birçok yaklaşım getirdi ve sosyal içerme, gençler ve yaşlılar arasında nesiller arası değişim ve daima yaşlılara daha iyi bakım standartları koydukları gibi kalplerine dokunarak onları sevinçle karşıladı. onlar evde. Sayın Çınar, yaşlılık ve marka bilinci açısından farklı bir perspektif izlemektedir.
Umut Çınar, dünyadaki yaşlılık için mevcut kurum ve kuruluşların en genç cumhurbaşkanı ve hayatını yaşlılara, engelli insanlara ve yoksul ve muhtaç çocuklara ayırdığı vurgulandı. Ayrıca sağlık turizminde, enerji ve savunmada hem yaşlılar hem de markalaşma için uluslararası düzeyde çok sayıda etkinlik sayesinde derneklerinin daha da büyümeye başladığını ekliyor.
Dünya Yaşlılık Yaşlılığı Derneği yolculuğu nasıl başladı?
- 1993'te Ankara Gazi Üniversitesi Ekonometri Bölümü'ne girdim. 2000 yılında üniversiteden mezun oldum. Mezuniyet sonrası sağlık sektöründe tıbbi temsilci olarak çalışmaya başladım . Bölgesel direktör olarak terfi aldım ve ardından Türkiye Halkla İlişkiler Direktörü oldum. Ayrıca fizik tedavi merkezlerinin idari direktörüydüm. Daha sonra, yaşlıların vakfında yönetim kuruluna üye oldum. Burada, ben ve arkadaşlarım uzun zamandır yaşlılarla ilgili sorunlarla karşı karşıya kaldı ve yaşlılık için birçok sosyal sorumluluk projesine katıldı. Belgesel filmler yaptık ve çok önemli projelere damgasını vurduk. Sonuçta, Dünya Yaşlılık Çağdaşlığı'nı arkadaşlarımızla bulduk.
Dünya Yaşlılık Yaşlılık Derneği'nin kuruluş amacı nedir? Dünya nüfusu büyüdükçe ve yaşlandıkça ne yapmayı düşünüyorsunuz?
- Derneklerin en önemli görevi olarak bir köprü olduğumuzu görüyoruz. Gençler ve yaşlı nesiller arasında dünyada bir köprü olmak istiyoruz. Çünkü böyle bir problemimiz var; dünya yaşlanıyor. En büyük sorunlardan biri, dünyanın yaşlanmaya başladığı sırada ülkelerin politikalarının bile bu konuda herhangi bir bilincinin bulunmamasıdır. Eskiden 65 yaş üstü insan sayısı o kadar fazla değildi, ancak şimdi Türkiye'de de dahil olmak üzere% 10'u aşıyor. Böylece, rakamlar o kadar yükseldi ki. 1965 yılında doğurganlık oranı 3.1 iken 2000 yılında bu rakam 1'e düştü. Başka bir deyişle, yaşlıların sayısı artmaktadır fakat doğum oranı düşmektedir. Doğum oranı düştükçe, yaşlı sayısı arttı. Bir ülkedeki genç nüfus sayısı önemli ölüde azalmaktadır. Bu Türkiye'deki çok ciddi sorunlardan biridir.
Dünya Eski Yaş Derneği'nin hedefleri hakkında biraz konuşabilir misiniz?
- Birliğin en önemli amacı, yaşlanma sorununa dikkat çekmektir. Ancak, Dünya Yaşlılık Derneği olarak, yaşlılık ile birlikte su kıtlığı hakkında konuşmak istiyoruz. Su sorununa gereken önemi veren bir birlik olmak istiyoruz. Farklı bir bakış açısıyla yaşlanan bir sorunu tartışıyoruz; Yaşlanma doğumdan başlar. Anlayışımız için, yaşlılık 60 - 70 yaşında değildir. Genç yaşlı insanlar bebekleri, çocukları ve 70 yaşındaki kişileri içerir. Yaşlanma sadece 65 yıl sonra ulaşılan bir süreç değildir. Yaş 80, bizim için yaşlı değil. Bu insanlar sadece yaş arıyorlar. 80'li-90'lı yıllarda insanlarla birçok konferans düzenliyoruz ve deneyimlerini genç kuşaklarla paylaşıyoruz. Bununla ilgili uluslararası konferans ve belgelerimiz var.
ABD'de Yılın Derneği ve dünyadaki Yılın Projesi ödülünü kazanan Dünya Yaşlılar Birliği derneği, markalaşma sürecinde yerini aldı. Bu, Umut Çınar Ağacı Projesinin yanı sıra Dünya Marka Derneği'nin kurulması yolunu açtı ve sağlık turizmi (yaşlı bakımı dahil) konusunda uluslararası platformda lider olmak için Dünya Markası Derneği'ni kurduk. , enerji ve savunma.
Markanın tüketiciler için önemi nedir? Dünya Markası Derneği hakkında da konuşabilir misiniz?
- Bir marka haline gelmek çok önemlidir. Her yıl bu önem artmaktadır. Benim düşünceme göre, marka bilinci oluşturma, bireyleri ve ekibini ileriye götüren organizasyonların başarılarına ve katkılarına bağlıdır ve bir adım daha ileri gidip, geride kalmış gibi, kendilerini dünya lideri olmasına rağmen zorlarlar. İnan bana, marka olmak çok önemlidir.
Neden bir marka olmak önemlidir?
Aslında, bir marka olmak tüketiciler için en önemli kriterdir. Sebepler şunlar:
- Bir marka, tüketicilerin talep ettiği ürünleri kolayca yaratmıştır.
- Bir marka tüketicilerin korunmasını sağlar.
- Bir marka, tüketicilerin "arama ve kaliteyi bulma" faaliyetlerini azaltır.
- Bir marka tüketiciyi tatmin eder
- Bir marka katma değer yaratır.
- Bir marka tüketicilerle işbirliği oluşturur.
Dünya Markası Birliği Uluslararası Markalar arasında yerini alıyor mu?
- Uluslararası markalar öncelikle bir ülkenin imajına katkıda bulunur. Bir ulusun veya şirketin diğer markalarının uluslararası pazara girmesini sağlar. Uluslararası bir marka, o ülkenin insanlarının güvenini arttırır. Uluslararası markalar ülkedeki istihdamı ve milli geliri artıracaktır. Bu nedenle, Dünya Markası Birliği, uluslararası markalar tarafından markalaşma hikayelerinin değişimini sağlamayı hedeflemektedir.
Hemşirelik evlerini sık sık ziyaret ettiğinizi biliyorum. Ülkemizde hemşire evi sorunu için ne diyorsunuz?
- Yaşlanma ile baş etmemek ve yaşlanmak için olumsuz bir bakış açısı bulunup bulunmayacaksak söyleyebilirim, o zaman çok ciddi sorunlarla karşı karşıya kalacağız. Hükümetler, politikalarını yaşlanmaya dayalı olarak oluşturmalıdır. Çünkü günümüzde 65 yaş üstü insan sayısı artıyor. Türkiye Cumhurbaşkanı ve Başbakan bir önlem almak için girişimlerde bulundu. Bu önlemler alınmazsa 65 yaşın üzerindeki insan sayısı artacak ve sosyal kurumlar çökecektir. Sonra, birçok yaşlı insanın ve bakım evlerinin bakımı için büyük bir talep olacaktır. Bizim gibi vakıflar ve dernekler bu problemle uğraşmak zorundalar. Bakım evleri için standartlar ne ülkemizde ne de dünyada yeterince iyi değildir. Bu standartları yükseltmek için yaşlı bakımında marka oluşturma sürecimizin bir parçası olan Umut Çınar Ağacı'nı başlattık.
Bu nedenle bu meydan okuma yalnızca Türkiye için geçerli değildir, aynı zamanda dünyada da geçerlidir. Bunu, nesiller ile yaşlılar ve hükümet arasında köprü alarak kaldırmak istiyoruz. Umut Meyvesi Ağacı Projesi ile yaşlanmakta olan yaşlılar ve diğer pek çok alanda sağlık turizminde lider olacağız. INTRA SAĞLIK SERVİSİ Tıbbi Turizm ile imzaladığımız ortak bir protokolle, dünyada bir pazar lideri olmayı hedefliyoruz.
Dernek içinde olmak birçok avantaja sahiptir. Derneğe katılmak isteyenlere ne söylemek istersiniz?
- Sosyal sorumluluk projesi olarak, Türkiye'de yaşlanma ve marka bilinci oluşturma alanlarında lider olmak istiyoruz. Bu kapsamda derneğe katılanlar çok ciddi sorumluluk projelerinde yer alacaklardır. Bir başka avantaj da dernek üyelerinin yurtdışı faaliyetleri hakkında konuşma hakkı olacaktır. Yaşlanmayı ve markalaşmayı bilmeyenler, Umut Çınar Ağacı Projesi aracılığıyla bu şeyleri ve en iyi uygulamaları öğrenebilirler. Dediğimiz gibi, yaşlanmanın doğumdan başlayacak süreç olduğu için bu terimi doğru bir şekilde anlayabiliyorlar. Dernek üyeleri için en büyük fayda, yaşam hakkındaki perspektiflerini değiştirmektir.
Yolda yeni projeler var. Onları örtebilir misin?
- 2011 yılındaki kuruluşundan bu yana STK üyelerimizi sosyal sorumluluk ve anlayış ışığında toplamak suretiyle bilinçli olarak ulusal ve uluslararası düzeyde bilinçlendirme eğitimi vermeyi amaçlıyoruz. Genç yaşlı insanlar, diğer bir deyişle, genç yetişkinler için yaşam kalitesini artırırken, biz onları mutlu etmek ve onları toplum ve kendilerine daha faydalı kılmak için çalışıyoruz. Genç yaşlılara göre bu amaca da ulaştığımıza kuvvetle inanıyorum.
Nazilli modeli nedir?
- Dünyada farkındalık yaratan Ege Bölgesi'ni çok ciddi araştırdık ve inceledik. Nazilli bölgesi daha uzun yaşam süresi ile ilişkilendirildi ve Düyader Long Life'ın grup direktörü Ege Tulumbacı ve yaşlılık araştırması Komisyon Projesi ile başlatılan çalışmalarla Nazilli modelini tüm dünyaya tanıttık.
Dünya Markası Zirvesi 2017 Ankara, Türkiye
Eş başkanlık ülkesi olarak Rusya
Dünya Markası Zirvesi Rusya ve Türkiye eşbaşkanlığında Aralık 2017'de Ankara'da gerçekleştirilecek . Dünya Markası Birliği tarafından başlatılan ve savunma, enerji ve tıbbi turizm gibi üç ana temelden oluşan zirve, önde gelen Rus ve Türk şirketleri ve her iki ülkenin siyasi liderleri de dahil olmak üzere birçok ünlü yabancı konuşmacı ve paydaşları bir araya getirecektir.
"Dünya Marka Zirvesi 2017" için hazırlıklar Dünya Sağlık Örgütü, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve özel sektör temsilcileri ile işbirliği içinde Dünya Markası Derneği (Dunya Markalar Dernegi www.dumader.org) tarafından başlatılmıştır. .
Bu nedenle, Çınar Ağaç Umut Projesi, öncelikle sağlık turizm sektörü, enerji ve savunma sanayii alanında dünyada bir söz sahibi olabilmesi için küresel gündemde yer almıştır.
Umut Çınar'ın Ödülleri ve Başarıları:
> 1237 ödülün sahibi olmak dile kolay
> Yurt dışı ödülleri
> Dünyada Yılın Derneği Düyader Seçildi
> Dünyada Yılın Sosyal Sorumluluk Ödülü
> Dünya'da barış ve sevgi Ödülü...
> 2012 Dünya Kalite Zirvesi STK Ödülü
> Yurt içi ödülleri... Vs vs
> RADEV'den DÜYADER'e "Yılın Pozitif Hareketi" Ödülü...
> Dünya Yaşlılık Derneğinden Ünlülere Ödül
> Türkiye'de Yılın Derneği Ödülü
> Yaşlı ve Kimsesizlere desteğinden dolayı Ödüller
> İpekyol Yılın İnsanlığa yararlı Adamı Ödülü
Kaynak..amerikadabugun.com
Yorum Yazın