SuperHaber, son günlerde özellikle sosyal medyada bir salgın gibi yayılan "mavi su", "mavi serum", "saç serumu" gibi "saç çıkarttığı" iddiasıyla piyasaya sürülen ürünlere mercek tutmuş ve tüketicileri bu sağlık dolandırıcılığı konusunda uyarmıştı.
Çoğunlukla Instagram sayfalarında yer alan ve birçok ünlü ismin "Ben de kullanıyorum" diyerek boy gösterdiği bu ürünlerin reklamlarında "mavi su saç serumlarının saç dökülmesini engellediği ve yeni saçlar çıkarttığı" iddia ediliyordu.
Ancak bu iddiaların hiçbir gerçeklik payı bulunmadığı gibi, kısa süren bir araştırma ile satışı yapılan ürünlerin internet sitelerinde gerçekleştirmeyi vadettikleri "saç çıkartma" konusunda hiçbir bilimsel dayanak sunamadıkları görülebilecekken, ünlü isimler bu dolandırıcılığa bile isteye alet oldu.
Aralarında, eski futbolcu ve futbol yorumcusu Tümer Metin, sunucu Alp Kırşan, şarkıcı Sinan Akçıl, tiyatro oyuncusu Emre Kınay ve şarkıcı Yaşar İpek gibi isimlerin yer aldığı ünlü şahsiyetler ürünlerle ilgili hiçbir araştırma yapmadan, halk sağlığı ile oynayan bu kimyasalların reklamlarında boy gösterdi.
SuperHaber'in gündeme getirdiği o ürünlerden biri olan "Biohira" markalı solüsyonun üreticisi de iddialarını kendi laboratuvarlarında yaptığı tek taraflı bir "araştırmaya" dayandırırken, editörlerimizin ulaştığı şirket yetkilileri, ellerinde bağımsız ve tarafsız laboratuvarda yapılan herhangi bir başka araştırma sonucu bulunmadığını itiraf etti.
"SAĞLIK BAKANLIĞI ONAYLI" SAHTEKARLIĞI!
Diğer yandan, SuperHaber söz konusu ürünleri pazarlayan şirketlerin halkı yanıltmak amacıyla uyguladığı bir yöntemi de deşifre etti.
Söz konusu solüsyonlar, kamuoyunda güven oluşturmak amacıyla "Sağlık Bakanlığı Onaylı" ibaresi ile piyasaya sürüldü.
Ancak söz konusu Sağlık Bakanlığı onayı dikkatlice incelendiğinde, bu onayın "kozmetik ürün" kategorisinde alındığı görülebiliyordu.
BAKANLIK SATIŞLARINI ENGELLEDİ!
Tüm bu gelişmelerin ardından, "Kelliğe çözüm" iddiasıyla mavi solüsyonu pazarlayan şirketlerin bu oyununa SuperHaber'in ısrarlı haberleri sonrasında Sağlık Bakanlığı el koydu.
Sağlık Bakanlığına bağlı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, internetten satışı gerçekleştirilen bu ürünlerin internet sitelerine ve reklamlarının yayınlandığı platformlara erişim engeli getirdi.
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu Başkanı Dr. Hakkı Gürsöz konuyla ilgili bir açıklama yaparak, sağlık dolandırıcılığının perde arkasını da bir bir gözler önüne serdi.
Dr. Hakkı Gürsöz, açıklamasında, söz konusu ürünler pazarlanırken kullanılan, “Yeni saç oluşumunu sağlar”, “Yeni Saç Oluşumuna Destek Olur”, “%71 yeni saç oluşmasını sağlar” ve “Saç büyümesini en az 2 kat hızlandırır” gibi ifadelerin kabul edilemeyeceğini vurguladı ve satışı yapılan bu ürünlerin "kozmetik ürünler" sınıfında olduğuna vurgu yaptı.
O SİTELER KAPATILDI
Mavi su kategorisindeki solüsyonların "Saç çıkardığı" iması ile pazarlanmasının yasaya aykırı olduğunu belirten Gürsöz, "Bu bilgiler doğrultusunda yukarıda belirtilen ifadeler sağlık beyanı olup söz konusu internet sitelerinde (alan adı) ve URL uzantılarında kozmetik ürünlerin mevzuata aykırı şekilde tanıtımı ve/veya satışı yapılmaktadır." ifadelerini kullandı.
Bu doğrultuda, Biohira, Mavi Su Mardin, Mavi Saç Serumum, Mavi Saç Suyu gibi markaların internet siteleri kapatıldı. Söz konusu ürünlerin internet üzerinden reklamını yapan internet sayfalarına da erişim engeli getirildi.
Diğer yandan, SuperHaber'in kamuoyunu bilgilendirme amacıyla bahse konu ürünleri eleştirdiği ve yetkilileri göreve çağırdığı haberin de ürünün reklamını yapan sitelerle aynı listede yer alması dikkat çekti.
İŞTE O KARAR;
Yorum Yazın